ßy Coder Harun & Metin
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

ßy Coder Harun & Metin

İsyankarLarın Mekanı
 
AnasayfaGaleriLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap
En son konular
» Üstekinin avatarına 10 üzerinden puan ver
Paflikyanlar Icon_minitimePaz Kas. 02, 2008 12:24 am tarafından SouL_OF_RocK

» Geç bi selamlama oldu ama neyse :D
Paflikyanlar Icon_minitimePaz Kas. 02, 2008 12:22 am tarafından SouL_OF_RocK

» Üstteki üyeyi yorumla
Paflikyanlar Icon_minitimePaz Kas. 02, 2008 12:16 am tarafından SouL_OF_RocK

» Bu Nebiçim Test sorusu :S
Paflikyanlar Icon_minitimePaz Kas. 02, 2008 12:11 am tarafından SouL_OF_RocK

» 100 KAZLAR Bilmece!
Paflikyanlar Icon_minitimeC.tesi Kas. 01, 2008 9:25 pm tarafından SouL_OF_RocK

» Neden bahsediyoruz
Paflikyanlar Icon_minitimeC.tesi Kas. 01, 2008 9:05 pm tarafından SouL_OF_RocK

» Resimli Karakter Tanımları..
Paflikyanlar Icon_minitimeÇarş. Ekim 29, 2008 9:31 pm tarafından ByHolyDewiL

» X kişiye gönderme
Paflikyanlar Icon_minitimeÇarş. Ekim 29, 2008 7:56 pm tarafından ceren

» haydi millet BOM oyunu oynuyoruz
Paflikyanlar Icon_minitimeÇarş. Ekim 29, 2008 7:55 pm tarafından ceren

» BEN KEJE BEN ADAMI :D
Paflikyanlar Icon_minitimeÇarş. Ekim 29, 2008 1:00 pm tarafından saritarla

» Forumdan 5 kişiye çiçek ver
Paflikyanlar Icon_minitimeÇarş. Ekim 29, 2008 12:22 pm tarafından saritarla

» Şu an neyi reddedemezSiniz?
Paflikyanlar Icon_minitimeÇarş. Ekim 29, 2008 12:19 pm tarafından saritarla

» Bu Soruya cvp Vrrmisiniz :S
Paflikyanlar Icon_minitimeÇarş. Ekim 29, 2008 12:16 pm tarafından saritarla

» Aşkı ne öldürür sizce?
Paflikyanlar Icon_minitimeSalı Ekim 28, 2008 6:46 pm tarafından ceren

» Ünlü Resim Bulma Oyunu
Paflikyanlar Icon_minitimeSalı Ekim 28, 2008 2:39 pm tarafından ByHolyDewiL

» Silkroad Oynuyan kişinin 1 günü
Paflikyanlar Icon_minitimeSalı Ekim 28, 2008 11:10 am tarafından ByHolyDewiL

» İhtiyacım Va'R' sana
Paflikyanlar Icon_minitimeSalı Ekim 28, 2008 11:09 am tarafından Admin

» foRumda en çok kimi meraq ediyorSunuz ?
Paflikyanlar Icon_minitimeSalı Ekim 28, 2008 11:06 am tarafından Admin

» ~~üStteki Kullanıcıyı Biryere Davet Edin Bakalım Kabul Edecek Mi ? ~~
Paflikyanlar Icon_minitimeSalı Ekim 28, 2008 11:04 am tarafından ByHolyDewiL

» Komikler Karakolu
Paflikyanlar Icon_minitimeSalı Ekim 28, 2008 11:03 am tarafından Admin

En iyi yollayıcılar
ByHolyDewiL
Paflikyanlar I_vote_lcapPaflikyanlar I_voting_barPaflikyanlar I_vote_rcap 
Admin
Paflikyanlar I_vote_lcapPaflikyanlar I_voting_barPaflikyanlar I_vote_rcap 
SenVeBenVeSen
Paflikyanlar I_vote_lcapPaflikyanlar I_voting_barPaflikyanlar I_vote_rcap 
II :..S.E.Ç.O..: II
Paflikyanlar I_vote_lcapPaflikyanlar I_voting_barPaflikyanlar I_vote_rcap 
yağmur
Paflikyanlar I_vote_lcapPaflikyanlar I_voting_barPaflikyanlar I_vote_rcap 
Root`adminiStRatoR
Paflikyanlar I_vote_lcapPaflikyanlar I_voting_barPaflikyanlar I_vote_rcap 
saritarla
Paflikyanlar I_vote_lcapPaflikyanlar I_voting_barPaflikyanlar I_vote_rcap 
KEJE
Paflikyanlar I_vote_lcapPaflikyanlar I_voting_barPaflikyanlar I_vote_rcap 
ceren
Paflikyanlar I_vote_lcapPaflikyanlar I_voting_barPaflikyanlar I_vote_rcap 
SouL_OF_RocK
Paflikyanlar I_vote_lcapPaflikyanlar I_voting_barPaflikyanlar I_vote_rcap 
Giriş yap
Kullanıcı Adı:
Şifre:
Beni hatırla: 
:: Şifremi unuttum
Geç bi selamlama oldu ama neyse :D
Paflikyanlar Icon_minitimePaz Kas. 02, 2008 12:22 am tarafından SouL_OF_RocK
slm gençlik ben ozan keje'nin sınf arkadaşıyım.

yrdm için burdayım isteyen eklesin

o_z_a_n.crk@besiktasforum.net

haden eyw Smile

Yorum: 0
BEN KEJE BEN ADAMI :D
Paflikyanlar Icon_minitimePaz Ekim 05, 2008 6:18 pm tarafından KEJE
Merhaba arkadaşlar ben keje ben ii biri deilim mesela siz küçükken dısarı cıkarken ananız derdiki su cacukla oynama filan işte ben oyum inanmıosan keje_blade@hotmail.com


Yorum: 5
Selamun Aleykum
Paflikyanlar Icon_minitimePtsi Ekim 20, 2008 9:40 pm tarafından etliqli
slm ben furkan ankara etlikde oturuyom.yaş 15 herkeze iyi paylaşımlar. SAYGILARIMLA

Yorum: 2
seLam!! RockqirL qeLdi!!
Paflikyanlar Icon_minitimeC.tesi Ekim 04, 2008 2:54 pm tarafından RockqirL
sLm beN geldm adım büşra 15 yaşındayım rock müzik dinlemeyi seviyorum sarısın+mavi gözlüyüm eee hani bana sLm?? xD

Yorum: 5
selammmmmmm
Paflikyanlar Icon_minitimeSalı Eyl. 30, 2008 7:35 pm tarafından SaMeD_89
selam gencolar ben samed ankaradan katılıyorum yarısmacı arkadaslara basarılar dılıyorum:D

Yorum: 3
Selam Arkadaşlar
Paflikyanlar Icon_minitimeC.tesi Ekim 04, 2008 5:05 pm tarafından HilaryKrc
Selam ben Deniz Seçkin tavsiye etti geldim Smile
14 yaşındym İstanbul'da oturuorm
İyi forumalr hepinize

Yorum: 5
bende geLdümmm
Paflikyanlar Icon_minitimeC.tesi Ekim 04, 2008 3:21 pm tarafından ...meltem...
ben meLtem.. hilary , avril ve ashley dinlerim genelde Smile
14 puçuk yaşındaım Razz

şimdiden hoşgeldim..inş kalıcı olurum Razz


Yorum: 4
s.a isyankar forum
Paflikyanlar Icon_minitimeÇarş. Ekim 01, 2008 11:25 pm tarafından djthehack
her zamanki gibi yine forumlardayz anlasılan bu forumda cok sey paylascaz nede olsa harun bu isin içinde adım yasin (djthehack) ankara

Yorum: 3
S.A ben geldım
Paflikyanlar Icon_minitimePtsi Eyl. 22, 2008 9:58 pm tarafından II :..S.E.Ç.O..: II
s.a adım seçkin 17 yasındayım ankarada yım fb lıyım Wink

Yorum: 12
Nisan 2024
PtsiSalıÇarş.Perş.CumaC.tesiPaz
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     
TakvimTakvim
Anket
Arama
 
 

Sonuç :
 
Rechercher çıkıntı araştırma
Sosyal yer imi
Sosyal yer imi reddit      

Sosyal bookmarking sitesinde İSYANKAR DELİKANLI adresi saklayın ve paylaşın

Sosyal bookmarking sitesinde ßy Coder Harun & Metin adresi saklayın ve paylaşın

 

 Paflikyanlar

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
II :..S.E.Ç.O..: II

II :..S.E.Ç.O..: II


Erkek
Mesaj Sayısı : 174
Nerden : ankara
Lakap : YalnıZ - PrenS
Kayıt tarihi : 22/09/08

Paflikyanlar Empty
MesajKonu: Paflikyanlar   Paflikyanlar Icon_minitimeCuma Ekim 03, 2008 4:40 pm

Ermenistan'da Hıristiyan inancı, II. ve III. yüzyıllarda hızla ilerlemiş ve III. yüzyılın sonlarında (287 yılında) ya da IV. yüzyılın başında (301 yılında), Hıristiyanlık resmi din olarak Ermeni ulusunca kabul edilmişti. Hıristiyan inancına bağlı akımlar, Kuzey-Batı yönünden "Helen Tipi" ve Güney-Batı yönünden "Suriye Tipi" biçimlerinde Ermenistan'a girip tüm IV. yüzyıl süresince yan yana var olmuşlardı. Ayrıca pagan inançlar da Hıristiyanlığın kabul edilmesinden çok sonralarına kadar etkisini sürdürmeyi başarmıştı.

Öteden beri süregelen Zerdüştçü ve Mazdeist kurum ve gelenekler de bir anda sökülüp atılamamıştı. Hıristiyanlığın tüm kültürel, sosyal ve politik gerekleriyle birden kabul edilmesinden sonra, Ermenilerin Batı'ya yönelmeleri kaçınılmaz olmuştu. Hıristiyan inancının korunması için eski inançlar zamanla Batılı bir yaklaşıma dönüştürülmüştü. Bu düzeni sürdürmek için Ermenistan'ın güçlü Hıristiyan komşuları sık sık Ermeni Kilisesinin yaşam alanına müdahale etmişler, dogmatik çekişmelerde çeşitli gerekçelerle kendileri için elverişli olan çözümleri sağlamak için baskı uygulamışlardı.

Bu gelişmelere rağmen, Ermeniler arasında artan Hıristiyan etki dalgasını dengelemek üzere politik ve dinsel akımlar ortaya çıkmıştı. Bir akım, pagan inançlarının yeniden canlanması için harekete geçerken, bir diğeri, Hıristiyanlığı denetimi altına almak isteyerek, Hıristiyan inançlarının en koyu bir biçimde savunmasını yüklenmişti.

Ermeni Kilisesi'nin başlangıç tarihi, çok sayıda dinsel akımla birlikte, ruhban sınıfı karşıtı çekişmeler ve aralarındaki ilişkilerin belirlenmesi çok zor olan tarikatlar karmaşasını içerir. Bu tarikatların eğilimleri ya Hıristiyanlığın ahlak öğretisini aşan, çarpıtan ve bu öğretiye karşı duran, ya da kilise uygulamalarından daha fazla bir tutuculuğu içeren aşırılıklara yönelmekteydi.

Maniciler, Messalianlar, Montanistler, Tondraklar, Borboritler ve Paflikyanlar gibi çeşitli tarikatlar Ermenistan'da verimli bir ortam bulmuşlardı. Helenizm ve Gnosis Hıristiyanlık, Kudüs'ün M.S. 70 yılında yıkılmasından sonra kendini Yahudi etki alanından kurtarmış olarak, ancak çevresindeki Helenizm'in inanç ve düşünceleriyle çelişki içinde bulmuştu. Bu yeni olgu, Hıristiyan inancını bozabilecek tehditler içeriyordu.

İlk yılların Hıristiyan Kilisesinin ilk girişimi, kendini Helenizm ruhuna kolayca teslim etmemek için çabalamak oldu. Hıristiyanlık, Yahudi kalıbında kalsaydı yayılamayacaktı. Kolaylıkla Helen kültürünü benimsemiş olsaydı, yine günümüzdeki durumundan çok farklı bir konumda olacaktı. Gerçekleşen gelişim, erken Hıristiyan inancıyla Helenizm arasında beliren bir sentezdir. Helen dünyasında oldukça yaygın olan Gnostisizm, M.S. 80 ile 150 yılları arasında Hıristiyanlığın gizemci uygulamaları için kullanılmış bir ad olup, aslında Hıristiyan Kilisesinin en korkulacak rakibi durumundaydı.

Gnostik akımın yandaşları, Kilise'nin basit inancını hiçe sayan gizli bir bilginin (Gnosis) sahibi oldukları savıyla ortalıktaydılar. Yeni-Platonculuk'tan, Helenleşmiş Zerdüşt inancından ve Yahudilik'ten aktarılmış sistematik bir öğreti durumuna ulaşan Gnostisizm, bir tür kozmolojik yaklaşım ortaya koymuştu. Bu yaklaşım, tinsel unsurların maddenin tutsaklığından zamanla kurtulması görüşünü içeriyordu. Bu düşünce, Basilides ve Valentinus'un kurduğu Gnostik gruplarda, İsa'nın insan biçiminde belirmesini reddetmeye kadar vardırılmıştı.

Gnostisizm, Ermeni tarikatları üzerinde de önemli bir etkiye sahip olmuştu. Örneğin Messalianlar, Gnostisizmin etkisinde kalmış bir dilenci tarikatıydı. Önerdikleri köktenci inanç biçimi, dünyadan tümüyle koparak, insanın kurtuluşu sorunun çözümleneceği yolundaydı. Messalianizm, tam anlamıyla bu dünyaya ait her türlü çalışma ve etkinlik biçimlerinin inkarına dayanan bir dinsel akımdı.

Paflikyanlar, Manicilikten türemiş düalist sapkın bir Ermeni tarikatıdır Paflikyanlar. Paflikyan (Pavlikyan, Bavlikyan) ya da "Paulician" adının kökeni karanlıktır. Gibbon, bu adın "Aziz Pavlus'un öğrencileri" anlamına geldiğini belirtir. Paflikyanların bu havari iç in besledikleri özel ilgi ve tüm Paflikyan önderlerinin Aziz Pavlus'ün öğrencilerinden birinin adını almaları bu görüşü desteklemektedir. Ancak, Paflikyanların düşmanları tarafından kullanılan biçimi ile "Paulikianoi" adı oldukça ilginçtir ve bu terimin "Samsat'lı Pavlus'un izleyicileri" anlamına geldiği ileri sürülmüştür. Oysa Samsat'lı Pavlus'un öğretisi ile Paflikyanların hiçbir bağlantısı yoktur.

Photius'un aktardıklarına göre ise, Samsatlı Kallinice adlı Manici bir kadın Pavlus ve Yohan adlı iki oğlunu bu öğretiyi yaymak üzere Ermenistan'a göndermiştir ve Paflikyanların adı işte bu Pavlus'tan gelmektedir. Ancak, bunun sadece bir öykü olduğu ve bu kişilerin gerçekten var olmadıkları tarihçiler tarafından ileri sürülmüştür. Konunun uzmanlarından Ter-Mkrttschian, Paulician adının Ermenice'de "küçük Pavlus'un izleyicileri" anlamına geldiğini belirtmekte, ancak bu küçük Pavlus'un kim olduğu konusuna bir açıklık getirememektedir.

Paflikyan adı ilk kez, 719 yılında Ermeni Kilisesinin Duin Sinod'unda kullanılmış ve bu Sinod'da "hiç kimse Paflikyan denilen kötü sapkınların evini ziyaret etmeyecek" biçiminde bir kural konulmuştur. Paflikyanların Tarihi Kendi adını Silvanus olarak değiştiren Mananali'li Constantine, Colonia yakınlarındaki Kibossa'da ilk Paflikyan topluluğunu bir araya getiren kişidir. Öğretisini yaymaya 657 yılında başlamıştır. Kendisi kitap yazmadığı gibi, tüm öğrencilerinin sadece İncil'i esas almalarını istemiştir.

Constantine'den sonra Paflikyanların önderliğini Symeon-Titus üstlenmiştir. Aslında Bizans tarafından Paflikyanları yok etme görevi ile gönderilen Symeon, Constantine'i 684 yılında öldürdükten sonra inancını değiştirmiş ve Paflikyanlara katılmıştır. Ne var ki, 690 yılında Symeon-Titus da, Bizans görevlileri tarafından öldürülmüştür. Bundan sonra ciddi bir bocalama dönemi geçiren tarikat, 715 yılında Pavlus adlı bir kişinin önderliğinde Phanaroea yakınlarındaki Episparis'te yeniden toparlanmıştır. Akımın adının bu Pavlus'tan kaynaklandığı da ileri sürülmektedir.

Pavlus ölünce iki oğlu, Gegnesius-Timothy ile Theodore, önderlik için kavgaya tutuşmuşlar ve Gegnesius, 717 yılında İstanbul'a giderek imparator III. Leo ve patrik I.Germanius'u kendisinin bir Ortodoks olduğuna inandırmış, bir imparatorluk birliği ile Mananali'ye geri dönerek Theodore'u yenilgiye uğratmıştır.

Paflikyanların başına geçen Gegnesius bir süre sonra ölmüş, bu kez de onun iki oğlu, Zachary ve Joseph-Epaphroditius arasında kavga çıkmıştır. Kısa zaman sonra Zachary ve izleyenleri Müslüman orduları tarafından yok edilince, tüm Paflikyanlar yine Joseph'in önderliğinde birleşmişlerdir. Joseph, tüm Anadolu'da Paflikyan toplulukları oluşturmayı başarmıştır. Ne var ki, Joseph'ten sonra başa geçen Vahan zamanında tarikat hem sayıca ve hem de etki olarak gerilemiştir.

Bu dönemde ortaya çıkan Sergius-Tychius adlı bir kişi, Vahan'dan ayrılarak, Paflikyan tarikatını güçlendirmek ve reforme etmek için harekete geçmiştir. Paflikyanlar, "Vahanitler" ve "Sergitler" olmak üzere ikiye bölünmüştür. Sergitler, kısa süre içinde başarılı olmuşlar ve rakiplerini neredeyse tümüyle ortadan kaldırmışlardır. Bu dönemde Paflikyanlar, Bizans İmparatorluğu'nun bazen baskısı, bazen de koruması altında kalmaktaydılar.

IV. Constantine ve II. Justinian, Paflikyanlara şiddetli bir baskı uygulamıştı. III. Leo ve onu izleyen "İkona Kırıcı" (Iconoclast) imparatorlar ise, genellikle Paflikyanlara sempati beslemişlerdir. I. Nicephorus, Paflikyanları Phrygia ve Lycaonia yörelerinde asker olarak kullanmak istemiştir.

I. Michael, yeniden Paflikyanlara karşı şiddet uygulamasına başlamış, özellikle V. Leo, kendisinin de bir Paflikyan olduğu iddialarını yalanlamak amacıyla, müthiş bir Paflikyan avına çıkmıştır. Bu dönemde bir çok Paflikyan, Bizans'tan kaçarak Müslümanlara sığınmıştır. Sergius 835 yılında öldürülmüştür.

İmparatoriçe Theodora zamanında da baskı sürmüş, Karbeas yönetiminde isyan eden Paflikyanlar kitle halinde Müslüman topraklarına göç etmişlerdir. Artık Bizans'ın kanlı düşmanı durumuna gelen Paflikyanlar, Müslümanlar tarafından desteklenmişlerdir. Tephrike'de (Divriği) bir kale kuran Paflikyanlar, sürekli olarak Bizans topraklarını yağmalamışlar, giderek etkilerini arttırarak politik bir güç durumuna yükselmişlerdir.

İmparator I. Basil zamanında, Paflikyan ordusu Anadolu'yu boydan boya geçerek Efes'e kadar gelmiş, İzmit'i işgal ederek neredeyse İstanbul'un karşı kıyılarına kadar ulaşmıştır. Ancak sonunda yenilgiden kurtulamamışlar ve 871 yılında Tephrike kalesi yerle bir edilmiştir. Bu durum tarikatın askeri gücünü yok etmiştir. Paflikyanlar Anadolu'nun çeşitli yörelerine dağılmışlardır.

V. Constantine ve I. Johannes, Paflikyanları kitleler halinde Trakya'ya, özellikle Filibe kenti ve çevresine göçe zorlamışlar ve Slavlara karşı askeri güç olarak kullanmışlardır. Dokuzuncu ve Onuncu yüzyıllar süresince Bizans yönetimi ve Kilisesi, Anadolu ve Trakya'daki Paflikyanlar ile uğraşmış, onları Ortodoks inancına çekebilmek için sürekli çaba harcanmıştır.

Ermenistan'da Paflikyan hareketi, dokuzuncu yüzyılda Smbat adlı bir kişinin kurduğu "Tondrak" tarikatı biçiminde varlığını sürdürmüştür. Trakya'da ise zamanla yok olmuşlardır. Alexius Comnenus tarafından 1081 yılında Ortodoksluğa dönmeye ikna edildikleri ileri sürülmüştür. Onuncu yüzyıldan sonra, tarih sahnesinden çekilmişlerdir. Ancak, öğretilerinin izleri bir çok yerde görülmüştür. Bulgaristan'daki Bogomil tarikatı Paflikyanların devamıdır.

Bogomiller, Ortaçağ boyunca Batı'ya doğru öğretilerini yaymışlar, Katharlar (Albililer) ve diğer Manici akımları etkilemişlerdir. Ermenistan'da da Paflikyanlardan türeyen benzer tarikatların günümüze kadar varlıklarını sürdürdükleri kabul edilmektedir. yüzyıllar sonra, 1717 yılında Lady Mary Wortley Montagu, İstanbul'a gelirken Filibe'de durakladığında, aynen şunları yazıyor: "Filibe'de kendilerine Paulin adını veren bir tarikat buldum. Bunlar eski bir kiliseyi göstererek Aziz Pavlus'un burada vaaz verdiğini söylüyorlar.

Pavlus, bunların en makbul azizleridir..."Paflikyanların Öğretisi Paflikyan öğretisinin temel görüşü, maddi dünyayı yaratan ve yöneten Tanrı ile tapılması gereken, ruhları yaratan göklerin Tanrısı arasındaki ayrımdır. Paflikyanlara göre tüm maddi varlıklar kötüdür. Bu yaklaşım Paflikyanların, Manicilikten etkilenen akımlardan biri olarak kabul edilmeleri gerektiğini ortaya koyar. Ancak, Paflikyan öğretisinde güçlü bir "Marcionist" etki de vardır. Eski Ahit'i kabul etmezler, İsa'nın yeniden doğacağına inanmazlar; Paflikyanlara göre İsa Tanrı'nın dünyaya gönderdiği bir melektir ve gerçek annesi göklerdeki Kudüs'tür; İsa'nın tüm eseri yaydığı öğretisidir; İsa'ya inanmak insanı son yargıdan kurtarır; gerçek vaftiz İsa'nın sözlerini duymakla olur.

Paflikyanlar haça değer vermezler, yalnızca İncil'in bir kısmına inanırlar; İsa'yı reddettiği için Aziz Petrus'un mektuplarını dikkate almazlar; yalnızca Luka İncili ve Pavlus'un mektuplarına değer verirler. Tüm resim ve heykellere karşıdırlar. Maddi dünyaya ait herşeyin sadece simgesel bir değeri vardır. Bu bakımdan, Paflikyanlar Kiliseyi de, Kilisenin geleneklerini, dogmalarını, kurumlarını, ruhban sınıfını da reddemişlerdi. Onlara göre, herkes kutsal metinleri okuyup yorumlama hakkına sahiptir.

Paflikyanlar kendilerini kabul ettirmek için çok şiddetli bir misyoner etkinliği göstermişlerdi. Ayrıca korku duyulan savaşçılar olup, bu nitelik kuşkusuz bulundukları bölgenin coğrafyasından kaynaklanıyordu. Zira Paflikyanlar, dinleri ve uygarlıkları ayıran bir sınır üzerinde yer alıyorlardı. Akımın bu militan görünümü, toplumsal alanda da radikal bir ideoloji ile koşuttu. Yeryüzünde tüm tinsel yetkeyi reddetikleri için, dünyasal iktidar ve politik hakların varlık nedenini de inkar ediyorlardı. Böylece, dinsel düzeydeki eşitlikçiliğe, toplumsal düzeyde de bir eşitlikçi anarşizm eklenmekteydi.

Paflikyanlara göre, tüm Kilise hiyerarşisi kötüdür, aynı biçimde tüm ayinler ve kutsal eşyalar da reddedilmelidir. Örgütlenmelerinde en önde gelen kişiler, tarikatın farklı yörelerdeki kurucularıdır. Bu kurucu azizler, genellikle adlarını Aziz Pavlus'un öğrencilerinden alırlar ve onların yeniden dünyaya gelmiş ruhlarını taşıdıklarını ileri sürerler. Azizlerden sonra, bir konsil oluşturan "synechdemoi" (yoldaşlar) ile toplantılarda düzeni sağlayan "notarioi" gelir.

Toplantılarını kiliselerde değil, "proseuchai"nde (dua evleri) yaparlar. Baskı altındayken inançlarını saklamanın ve hatta reddetmenin doğru olduğuna inanırlar. Bu nedenle, dışardan Kiliseye bağlı bir görünüm sunarken, gizlice Paflikyan inançlarını sürdürebilmişlerdir. Ülküleri, tüm ırk ayrımlarını giderecek olan inananların tinsel birliğine ulaşmaktır.

Düşmanları Paflikyanları sürekli ahlaksızlıkla suçlamışlardır. Hatta dua evlerinde bile ahlaksız davranışlarda bulundukları ileri sürülmüştür. Kendilerinin "Hıristiyan" adından başka bir adla çağırılmalarından hiç hoşlanmazlar. Harnack'a göre Paflikyanlar, "Katolik ve Ortodoks Hıristiyanlığı reddeden, hiyerarşi karşıtı düalist Puritanlardır".

Gibbon'dan beri Paflikyanlar, ilk ve saf Hıristiyanlığı sürdürmeye çalışan, düşmanları tarafından baskı ve ıstırap altında yaşamak zorunda bıraktırılmış, İncil'e bağlı iyi insanlar olarak kabul edilmektedirler. Conybeare, Paflikyanları Adopsiyonistler'in devamı olarak nitelendirir. Adeney ise Paflikyanları "Protestanlıktan önceki Protestanlar" olarak değerlendirir
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Paflikyanlar
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
ßy Coder Harun & Metin :: DİN BÖLÜMÜ :: Dini konular :: -Dünya dinleri--
Buraya geçin: